in

Woning in brand door sigaret tijdens poepen

Op de vijfde verdieping van een seniorenflat in Eindhoven heeft dinsdagavond
brand gewoed. Het gaat om het zorgcentrum Kortonjo van WoonincPlusVitalis aan de Herman Gorterlaan.

Een bewoner was een sigaret aan het roken op het toilet, toen per ongeluk de wc-rol in brand vloog. Twee medewerkers ademden rook in en moesten nagekeken worden door ambulancepersoneel.

De brand in het appartement was snel onder controle. Ook de bewoner stond snel buiten, laat de brandweer weten. De brandende wc-rol zorgde voor veel rook op de etage.

Lees ook  Vrijstaande woning op ruim 4000m2 grond voor 125.000 euro op Funda!

De brandweer rukte iets na acht uur met drie blusvoertuigen uit en hield rekening met een grote brand.

Niet veel later werd er echter afgeschaald. Rond half negen meldde de brandweer dat het vuur onder controle was.

Een aantal bewoners moest korte tijd hun woning uit vanwege de brand. Later mochten ze weer naar huis, nadat de etage was geventileerd.

Lees ook  Nederlands bedrijf heeft bureaus waar je dutjes in kunt doen

De schade aan het appartement waar de brand uitbrak valt mee, zegt een brandweerwoordvoerder. “We hebben het zorgcentrum wel geadviseerd om de bewoner vannacht even ergens anders te laten slapen.”

Naakte man speelt met zichzelf in de vrieskou

In deze supermarkt kun je dus vanaf vandaag Kinder Bueno Pasta kopen: