in

Deze eenvoudige oefeningen laten pijn in je voeten, knieën en heupen verdwijnen!

Misschien herken je het wel: Van die ondraaglijke pijn in je heupen of benen. Er bestaan veel oefeningen om daar vanaf te komen of de pijn te verminderen.

Maar volgens onderzoek zouden deze simpele oefeningen het meest effectief zijn.
Wist je dat kniepijn een van de meest voorkomende aandoeningen is in de Verenigde Staten?

Deze pijn komt voor bij patiënten van alle leeftijden. Knieproblemen komen vaak voor als gevolg van een blessure, overgewicht of verwonding.

Maar de pijn kan ook ontstaan door infecties, artritis of Jicht. Maar gelukkig bestaan er aantal simpele maar effectieve oefeningen om beter met de pijn om te kunnen gaan.

1. Gebruik een tennisbal

Een methode om pijn te verlichten kan je gebruik maken van een tennisbal: Ga in een stevige stoel zitten en plaats de bal voor je op de grond voor een van je voeten. Beweeg je voet richting de bal en druk de bal tegen de grond met het midden van je voetzool.

Rol vervolgens de bal heen en weer over de lengte van je voet. Als je dit proces herhaalt, laat je het bot in je enkel goed aansluiten op je scheenbeen.

LEES OOK!
15 simpele tips & trucs om van je hooikoorstklachten af te komen (nieuwe tips)

2. Gebruik je voeten als handen

Een manier om je tenen sterker te maken is door ze meer te gaan gebruiken. Je tenen zijn er ter ondersteuning van je knieën e voeten en zorgen voor een goede balans.

Versterk de spieren in je tenen door simpele dingen op te pakken met je tenen, zoals een handdoek, kleding of pennen.

probeer deze voorwerpen tussen je voet en tenen te klemmen en verplaats ze in bijvoorbeeld een bak.

3. maar draaiende bewegingen met je voeten

Je kan je enkels op een eenvoudige manier sterker maken. Hierdoor verlicht je de druk op je knieën en heupen. De beste manier om dit te doen is door je voeten in rondjes te bewegen.

Ga op een voet staan en strek je been voor je lichaam. Beweeg je voet langzaam in rondjes voor 10 tot 20 keer. Wissel de rondjes af door met en tegen de klok in te draaien.

4. Ga balletdansen!

Wanneer je meer druk uitoefent tijdens het lopen op je tenen train je hiermee de kuiten. het makkelijkst is om een stuk op je tenen rond te lopen. Probeer dit voor circa 10 minuten te doen en herhaal dit dagelijks voor de beste voordelen.

LEES OOK!
Fabrizio laat resultaat zien na plastische ingreep in gezicht

5. Trap naar achter

Eenvoudige beenspieroefeningen kunnen er goed helpen bij het opbouwen van spieren rondom de knieën en enkels. Voer deze oefening als volgt uit: Ga richting de rugleuning van een stoel staan.

Buig een van je benen naar achteren totdat je voet een dij raakt. Blijf dit voor ongeveer 15 keer herhalen en voer de oefening rustig en gecontroleerd uit.

6. Weerstand-training

Trainen met weerstand kan zeer effectief zijn om de beenspieren te trainen met slechts een minimale inspanning.

Je zou door middel van een slang, die vaak te koop zijn bij sportwinkels in verschillende gewichten kunnen gebruiken om verschillende oefeningen uit te voeren.

Maak de slang aan je voet vast en beweeg je voet naar voren en naar achteren. Constante weerstand training zorgt ervoor dat je benen sterker en minder gevoelig worden voor pijn.

Zie jij waar de fout zit in deze reeks getallen? 9 van de 10 volwassenen zien het niet

Onderzoek laat zien dat vrouwen stiekem de verwarming hoger zetten