in

Vrouw zwaar verminkt door desinfecterende gel

Een Texaanse vrouw is met ernstige brandwonden opgenomen op de intensive care, nadat de desinfecterende gel op haar handen vlam vatte toen zij thuis een kaars aan wilde steken. De vlammen zouden er ook voor hebben gezorgd dat het flesje handgel explodeerde.

„Zo kwam het in mijn gezicht. Het was een kwestie van seconden tot mijn hele lichaam in lichterlaaie stond”, vertelt Kate Wise aan het lokale KHOU-TV.

Lees ook  Man (21) overlijdt na val van 100 meter hoge attractie pretpark

De twee jongste dochters van de vrouw waren ooggetuigen en schakelden de buren in voor hulp. De buren slaagden erin om de vrouw van haar brandende kleding te ontdoen en iedereen in veiligheid te brengen.

De lokale autoriteiten zijn een onderzoek gestart. Inmiddels is er een GoFundMe-pagina opgericht om Wise te helpen met de medische kosten.

Lees ook  Zien: Jessie Jazz Vuijk, vriendin Kaj Gorgels, gaat volledig uit de kleren!

Niet zonder gevaar
Experts waarschuwden eerder al dat bepaalde vloeistoffen en direct zonlicht handreiniger kunnen laten exploderen.

„Het is licht ontvlambaar en een irriterend middel”, zei de gepensioneerde Dallas brandweerman Sherrie Wilson afgelopen mei tegen CBS.

Enkele ontsmettingsmiddelen bevatten ook methanol, dat wordt gebruikt om brandstof te maken en is gevaarlijk wanneer het door de huid wordt geabsorbeerd of ingeademd wordt.

‘Ik stuurde m’n zoon naar de KU Leuven voor een diploma, ik kreeg een lijk terug’

Steekpartij op schoolplein Groningen – 1 DODE